Senin, 09 November 2015

11.5 Mitos Mengenai Chiropractic Terdedah

11.5 Mitos Mengenai Chiropractic Terdedah

1. Chiropractic Tidak Bekerja

Chiropractic adalah seperti semua disiplin kesihatan. Ia berfungsi untuk beberapa masalah dan tidak berfungsi untuk masalah-masalah lain. Untuk masalah otot (seperti sakit belakang, sakit leher, sakit kepala, migrain, fibromyalgia, sciatica, sindrom carpal tunnel, cakera herniated, kecederaan kemalangan kereta, kecederaan comp kerja, dan kecederaan sukan) karya kiropraktik sangat baik. Malah, dalam banyak contoh orang mendapati keputusan yang lebih baik dengan kiropraktik daripada dengan dadah atau pembedahan!

2. Chiropractic Bukankah saintifik

Chiropractic mempunyai sangat banyak rakan sebaya dikaji semula menunjukkan kajian bahawa ia selamat dan berkesan untuk masalah kronik yang melibatkan sistem saraf dan sistem otot. Terdapat lebih daripada 50 rawak terkawal, ujian double blind menunjukkan kiropraktik adalah lebih berkesan daripada ubat-ubatan & pembedahan bagi pengurusan sakit belakang. Satu kajian baru-baru ini di Universiti Duke menunjukkan kiropraktik adalah lebih berkesan daripada ubat-ubatan untuk sakit kepala & migrain. Para penyelidik di San Diego menunjukkan kiropraktik untuk menjadi lebih berkesan daripada ubat atau terapi fizikal untuk kecederaan yang berkaitan dengan trauma whiplash semasa kemalangan kereta. Orang yang mengalami sakit belakang, sakit leher, sakit kepala, migrain, sciatica, kecederaan sukan, cakera herniated, dan masalah hujung boleh yakin bahawa penjagaan kiropraktik mereka menerima disokong oleh penyelidikan saintifik yang ketat.

3. Chiropractic Adakah Berbahaya

Selama bertahun-tahun, masyarakat perubatan telah cuba untuk menggambarkan kiropraktik sebagai terapi berbahaya, terutamanya apabila melibatkan manipulasi untuk (leher) kawasan serviks tulang belakang. Walau bagaimanapun, semua ini pendapat perubatan adalah berdasarkan fakta saintifik. Malah, terdapat banyak kajian yang diterokai risiko keseluruhan manipulasi tulang belakang. Kajian-kajian ini (yang telah diterbitkan dalam jurnal berwasit saintifik jurnal indeks Medicus) menunjukkan kadar tindak balas yang buruk berikutan pelarasan kiropraktik menjadi kira-kira 1 dalam 3,000,000. Sekarang untuk tujuan perbandingan, anda mempunyai kemungkinan 100 kali lebih besar daripada yang cedera dari mengambil Motrin ??. Kiropraktor membayar premium penyelewengan rendah daripada mana-mana pakar perubatan. Mengapa ini? Kerana menurut industri insurans, ahli tulang tidak mencederakan atau membunuh orang. Ia benar-benar adalah bentuk yang paling selamat penjagaan kesihatan diketahui jenis manusia.

4. Apabila Anda Pergi, Anda Perlu Pastikan Melangkah Kembali Selamanya

Anda tidak perlu kembali selama-lamanya. Anda tidak perlu berbuat apa-apa. Sebagai contoh, anda tidak perlu makan dengan betul dan senaman. Anda tidak perlu memberus & flos gigi anda. Anda tidak perlu untuk mendapatkan tidur pada masa dan mendapatkan yang baik 8 jam tidur setiap malam. Kami melakukan perkara-perkara tertentu kerana ia masuk akal untuk melakukannya. Kami melihat manfaat dalam menjaga dengan mengekalkan kesihatan kita.

Walaupun anda tidak perlu pergi ke chiropractor untuk selama-lamanya, sesetengah orang memilih untuk meneruskan atas dasar penyelenggaraan berkala supaya mereka boleh menjaga sendi mereka bergerak dengan baik dan mengekalkan postur yang baik. Ia adalah jenis seperti pergi ke doktor gigi untuk pemeriksaan berkala dan pembersihan. Tulang belakang adalah sama seperti segala sesuatu yang lain (gigi anda, kereta anda, rumah anda, dan lain-lain ..) kerana ia memerlukan penyelenggaraan berkala untuk fungsi optimum. Orang pergi ke doktor penjagaan utama mereka selama-lamanya. Wanita pergi ke pakar sakit puan untuk peperiksaan. Perkara-perkara ini dilakukan bagi langkah-langkah kesihatan & pencegahan. Perkara yang sama berlaku kepada tulang belakang anda dengan penjagaan kiropraktik.

5. Chiropractors Bukankah "Doktor Tanah"

Perkataan "Doktor" adalah Latin untuk "guru" atau "satu belajar". Ia tidak bermakna "katanya yang menetapkan ubat-ubatan Terdapat pelbagai jenis program ijazah kedoktoran. DC, MD, DO, OD, DVM, DMD, Ph.D., Ed.D, DPT, dan lain-lain profesional atau akademik ijazah doktor dianggap sebagai tahap tertinggi yang diberikan dalam mana-mana kawasan yang diberikan pengajian.

6. Bolehkah saya Crack My Back Sendiri

Walaupun anda mungkin dapat "retak" sendi di belakang anda, anda adalah semata-mata melakukan manipulasi tidak spesifik tulang belakang anda. Chiropractor A tidak berbuat demikian. Kiropraktor melakukan pembetulan yang sangat khusus dengan menggerakkan vertebra untuk "normal" mereka kedudukan. Ini adalah seperti jika anda mengetuk bahagian depan anda penggantungan kereta anda daripada penjajaran. Anda pergi ke kedai auto dan mekanik melonggarkan penggantungan itu. Kemudian mereka meletakkan laser ke bawah paksi panjang dari kereta dan bergerak kamber dan tunda belakang dan sebagainya sehingga akhir hadapan sejajar semula dan kemudian ketatkan semula segala-galanya kembali. Mereka tidak hanya wiggling dan ke belakang tidak berhati-hati. Pelarasan kiropraktik bekerja bersama-sama pengetua sama. Chiropractor terletak vertebra yang tidak seimbang. Kemudian menggunakan vektor yang sangat khusus, dia / dia perlahan-lahan tergelincir tulang kembali ke tempatnya.

7. Pelarasan leher Punca Strok

Orang-orang tertentu dalam masyarakat perubatan (yang mempunyai kecenderungan negatif terhadap kiropraktik dan berusaha untuk anduh lumpur terhadap profesion) cuba untuk meyakinkan dunia bahawa ahli tulang menyebabkan strok. Sekali lagi, tidak ada kajian saintifik yang membuktikan tuntutan ini. Bukan satu. Namun masyarakat perubatan terus menakut-nakutkan penduduk pesakit dengan mitos ini. Ia tidak saintifik dan tidak jujur ​​daripada mereka untuk mengekalkan pembohongan ini.

8. Chiropractic Adakah Hanya Baik Untuk Sakit Belakang

Walaupun kiropraktik mempunyai rekod yang cemerlang untuk membantu orang menghilangkan sakit belakang, yang bukan sahaja keadaan yang boleh dirawat. Secara harfiah sebarang masalah yang mempunyai kaitan dengan sistem saraf, atau sistem otot boleh dibantu dengan rawatan kiropraktik.

9. Anak-anak Jangan Perlu Chiropractic

Kebanyakan masalah tulang belakang kronik dewasa telah bermula apabila mereka adalah kanak-kanak. Seperti ranting dibengkokkan, jadi tumbuh pokok itu. Adakah ia tidak masuk akal untuk mengekang masalah ini di peringkat awal sebelum mereka mempunyai peluang untuk berkembang menjadi krisis ditiup penuh? Adakah ia tidak masuk akal untuk chiropractor untuk merawat kanak-kanak perempuan untuk pertama mula menunjukkan tanda-tanda scoliosis? Kanak-kanak mempunyai duri juga - dan mereka pasti memerlukan penjagaan kiropraktik.

10. Doktor Perubatan Hate Chiropractors

Komuniti perubatan sememangnya telah dilembutkan pendirian mereka mengenai kiropraktik dan rawatan mereka ke arah ahli tulang. Malangnya terdapat masih beberapa kali lama yang terletak di dalam cara mereka. Masih ketaksuban profesional di luar sana. Tetapi bagi sebahagian besar, doktor muda tidak membenci ahli tulang. Mereka melihat mereka sebagai sub-kepakaran perubatan (yang betul-betul apa yang ada). Pengembangan berterusan kesusasteraan saintifik (yang membuktikan kerja-kerja kiropraktik) sememangnya telah berubah sikap.

11. Chiropractic Adakah Terlalu Mahal

Chiropractic bukan sahaja selamat dan lebih berkesan daripada ubat-ubatan & pembedahan untuk masalah kronik, ia adalah lebih murah juga! Apabila anda menganggap bahawa pembedahan tulang belakang kos purata sebanyak $ 50,000.00 - dan gagal 50% daripada masa itu, seolah-olah seperti kiropraktik tawaran pada 10 kali harga. Juga, apabila anda mengambil kira jumlah kerosakan bahawa dadah menyebabkan hati dan buah pinggang anda - dan kos jangka panjang kerosakan kepada organ-organ mereka, sekali lagi kiropraktik adalah satu tawaran yang lebih baik.

11.5. Saya Perlu Kebenaran Dari MD saya Sebelum Melihat Chiropractor A

Anda tidak memerlukan kebenaran untuk pergi melihat chiropractor a. Pada hari dan usia hari ini, anda boleh pergi melihat mana-mana penyedia penjagaan kesihatan yang anda mahu. Jika doktor anda memberitahu anda anda tidak boleh pergi, mencari satu lagi doktor anda MASIH boleh pergi. Anda adalah pengguna penjagaan kesihatan. Ia adalah badan anda dan wang anda. Anda boleh pergi ke sesiapa sahaja yang anda mahu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar