Senin, 09 November 2015

Chiropractic Rawatan - Sangat Bermanfaat untuk Wanita Hamil

Chiropractic Rawatan - Sangat Bermanfaat untuk Wanita Hamil

Ia telah terbukti bahawa rawatan kiropraktik adalah sangat bermanfaat bagi kedua-dua ibu mengandung dan juga bayi. Chiropractor Hampir setiap terlatih sedar akan teknik untuk merawat wanita hamil, tetapi terdapat beberapa ahli tulang dengan pensijilan maju, latihan atau pengalaman, yang pakar dalam gaya ini rawatan.

Kesesuaian apabila bayi semakin dalam rahim, ibu mengandung akan melalui satu siri perubahan fizikal dan hormon. Faktor-faktor seperti berat badan berkembang secara berterusan, pembesaran payudara dan tekanan pada pinggul mempunyai kesan ke atas sikap seorang perempuan yang mengandung. Belum lagi, tekanan tambahan pada tulang belakang semasa mengandung boleh menyebabkan sakit pinggang. Rawatan kiropraktik boleh membuat semua perubahan ini kurang traumatik dan lebih mudah bagi seorang wanita hamil dan juga untuk anaknya.

Selain daripada merawat sakit kepala, sakit leher, sakit belakang, dan lain-lain ahli tulang pakar dalam rawatan sakit, sakit dan tekanan otot, ligamen dan sendi dan bahagian-bahagian badan yang sering bermasalah semasa mengandung. Setiap kehamilan adalah berbeza dengan set sendiri gejala dan chiropractor akan mengubah rawatan untuk memenuhi antara satu sama. Faktor-faktor ini semua akan diambil kira semasa perundingan dan apa-apa rawatan berikutnya.

Wanita yang telah menjalani kiropraktik semasa mengandung, telah mengesahkan bahawa rawatan telah sangat menguntungkan dengan mengurangkan gejala serta membantu dengan tempoh penghantaran dan pemulihan. Ia telah dilaporkan bahawa rawatan kiropraktik biasa mempunyai memendekkan masa buruh sebanyak 30%!

Statistik daripada kajian dan cerita-cerita kejayaan peribadi menunjukkan bahawa lawatan kiropraktik kerap boleh mempunyai manfaat sepanjang hayat kedua-dua ibu dan bayi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar