Senin, 09 November 2015

Daya hidup dan pH anda

Daya hidup dan pH anda

Ahli-ahli keluarga memperoleh tingkah laku belajar dan corak sekitar makanan daripada ibu bapa mereka dan kadang-kadang baik, tetapi lebih sering daripada tidak tidak begitu baik untuk kesihatan kita secara keseluruhan dari masa ke masa. Pilihan makanan dan minuman adalah apa yang mendorong kesihatan kita ke dalam stratosfera atau ke dalam parit. Semua organ-organ badan bertindak balas terhadap penurunan pH badan dipanggil asidosis metabolik kronik. Ia datang dari makan biasa Standard North American Diet (SAD). Kopi, minuman ringan, alkohol, makanan goreng, pizza, super makanan bersaiz dan banyak gula menjejaskan pH semula jadi badan, yang harus sekitar 7,365 dengan pengecualian yang sedang perut.

Untuk mengekalkan seluruh badan dan kesihatan otak hampir setiap sel badan perlu menjadi alkali. Apabila darah manusia adalah alkali, di antara 7,365 dan 7.42, proses pembaikan badan berfungsi secara optimum. Badan boleh menjana semula sel-sel baru dalam mana-mana organ dan pembaikan tisu lebih cepat daripada mereka mogok. Malangnya bahawa pizza dan bir telah mengubah semua itu. Beban berasid dicipta daripada diet SAD adalah mewujudkan kawasan badan yang tidak boleh membaiki diri sendiri secepat yang mogok. Ini mewujudkan keadaan yang dipanggil asidosis metabolik kronik.

Apabila anda berada secara fizikal letih dari aktiviti harian anda seperti kerja, sekolah, senaman dan bersosial, badan mereka adalah lebih berasid dan tidak dapat berfungsi secara optimum. Dengan menjaga badan dan otak lebih alkali, badan dan sel-sel otak boleh tumbuh semula menyediakan workhorses segar untuk membekalkan anda dengan tenaga yang diperlukan untuk melaksanakan secara optimum. Cara terbaik untuk melakukan ini adalah untuk minum banyak air beralkali yang kaya dengan antioksidan, makan lebih banyak makanan beralkali-membentuk, dapatkan tidur yang cukup berkualiti dan belajar bagaimana untuk berehat.

Kajian telah menunjukkan bahawa orang yang mempunyai asidosis metabolik kronik, yang mendaftar sebagai pH air liur di bawah 7.0 juga kering. Orang ramai tidak minum air yang mencukupi. Apa-apa sahaja dengan warna atau gula di dalamnya adalah berasid supaya minuman terbaik adalah antioksidan, air alkali. Ia membantu untuk meneutralkan radikal bebas dalam badan dan ia menambah kepada bank sistem buffering anda.

Asid dalam badan boleh mempunyai nama yang berbeza bergantung kepada di mana mereka berada. Mereka boleh dipanggil rosacea, ekzema, psoriasis, tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, plak gigi, osteoporosis, artritis, plak arteri, diabetes, IBS, dan banyak puluhan nama lain. Asid menyebabkan kerengsaan dan keradangan di dalam air di dalam dan di luar sel-sel yang dari semasa ke semasa menyebabkan badan usia awal. Kajian telah menunjukkan bahawa orang yang mempunyai badan berasid mendapat banyak lebih kortisol dirembeskan ke dalam aliran darah mereka dan dari masa ke masa membangunkan apa yang dipanggil keletihan adrenal di mana mereka benar-benar berasa letih sepanjang masa, tidak kira berapa banyak tidur mereka dapat. Keletihan adrenal juga memberi kesan kepada sistem imun supaya ia tidak dapat berfungsi secara normal dan semua jenis isu-isu kesihatan yang lain timbul.

Dengan memulakan untuk membuat perubahan yang mudah untuk diet anda dan minum Tabiat anda tidak semestinya akan menjadi salah satu dari 80 peratus daripada apa yang Amerika Syarikat Ketua Pakar Bedah panggilan kematian pramatang yang berlaku setiap tahun. Dengan memberikan badan anda rizab alkali yang diperlukan, anda boleh hidup dengan baik dan berjaga-jaga ke tahun kanan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar