Senin, 09 November 2015

Reiki dan Insomnia: Bagaimana Reiki Boleh Bantu Anda Tidur Lebih Baik

Reiki dan Insomnia: Bagaimana Reiki Boleh Bantu Anda Tidur Lebih Baik

Jika anda mengalami tidur atau insomnia, Reiki boleh membantu anda tidur lebih baik.

Bukankah ia seksa yang besar apabila anda berbaring terjaga pada waktu malam, keresahan dengan perlumbaan fikiran anda? Anda tidak boleh mendapatkan selesa, anda tidak boleh berehat dan sebelum anda tahu, ia adalah masa untuk bangun dan anda hanya sebagai letih seperti kamu apabila anda masuk tidur? Bagi kebanyakan orang, ini bukan hanya acara sekali-sekala, tetapi pusingan berterusan insomnia dan keletihan.

Terdapat banyak sebab-sebab tidak dapat tidur, termasuk dyspraxia, ubat tahan sakit, beberapa depressants anti dan tekanan. Jika anda mengalami masalah kesihatan, anda perlu mendapatkan nasihat daripada doktor anda.

Bayangkan seketika bagaimana anda akan merasa jika anda boleh menjadi benar-benar tenang apabila anda pergi ke tempat tidur, tidur dengan baik selama lapan hingga sepuluh jam dan timbul pada keesokan harinya berasa segar, bertenaga, bateri dicaj semula, peka dan bersedia untuk menghadapi hari tersebut.

Bunyi yang indah, bukan? Terlalu baik untuk menjadi kenyataan?

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa salah satu daripada banyak manfaat Reiki adalah bahawa ia membantu tidur yang lebih baik. Kajian terhadap orang-orang yang baru pulih daripada serangan jantung atau yang menerima rawatan untuk kanser menunjukkan bahawa Reiki membantu mereka tidur lebih baik daripada mereka yang tidak mempunyai rawatan Reiki.

Jika anda adalah hanya seorang yang tidak tidur, kebanyakan pengamal mempunyai bukti anekdot bahawa kursus rawatan Reiki membantu kebanyakan orang tidur lebih baik. Kadang-kadang pelanggan akan mengatakan bahawa mereka tidak sedar betapa teruk mereka tidur sehingga mereka telah mempunyai beberapa rawatan Reiki. Tidur mereka menjadi lebih mendalam, mereka bangun kurang pada waktu malam dan semasa mereka bangun mereka merasakan begitu banyak lebih berehat dan lebih berupaya untuk menghadapi kehidupan.

Malah, ramai orang belajar Reiki untuk hanya sebab itu: supaya mereka sendiri boleh merawat dan memperbaiki tabiat tidur mereka. Manfaat lain Reiki termasuk melepaskan tekanan, melegakan keresahan dan membantu untuk bermeditasi.

Reiki adalah satu sistem yang dapat dilihat hanya diukur dalam kesannya. Apabila seorang pengamal Reiki melayan pelanggan, mereka tidak boleh memberitahu anda bagaimana ia berfungsi, hanya bahawa ia. Ramai pengamal akan bercakap tentang tenaga universal kehidupan, prana, ki atau pelbagai perkara lain, tetapi yang benar adalah bahawa kita tidak tahu dengan pasti. Walau bagaimanapun, ia diterima secara umum tidak berbahaya, walaupun oleh perubatan arus perdana, dan kini mula diterima sebagai pelengkap berbaloi untuk rawatan allopathic.

Apabila anda mempunyai rawatan Reiki untuk tidur atau insomnia, anda biasanya akan tidur lena malam itu. Apabila anda mempunyai beberapa rawatan Reiki anda mungkin akan mula tidur lebih baik setiap malam. Apabila anda belajar Reiki untuk diri sendiri dan merawat diri setiap hari, anda akan mempunyai kuasa untuk membantu diri anda tidur nyenyak setiap malam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar