Senin, 09 November 2015

Bar oksigen - Booster oksigen

Bar oksigen - Booster oksigen

Bar oksigen pertubuhan yang menjual oksigen untuk kegunaan rekreasi. Aroma berperisa mungkin ditambah untuk meningkatkan pengalaman. Rasa boleh datang dari oksigen menggelegak melalui botol. Bar digunakan sama ada untuk zarah gred makanan atau minyak aroma untuk menghasilkan aroma.

Yang pertama nama bar rasmi sebagai bar spa O2 telah dibuka di Toronto, Kanada pada tahun 1996. Bar oksigen berterusan di Amerika Utara pada lewat 1990-an. Ia kebanyakannya digunakan di kawasan di Amerika seperti di California, New York, dan Las Vegas. Pengunjung bukan sahaja dapat menikmati minum bir di bar ini tetapi pada masa yang sama mereka akan mempunyai masa yang hebat bernafas oksigen dikomersialkan. Bar oksigen telah dibangunkan dan ditemui di beberapa tempat lain seperti di salun, spa-spa, restoran, kelab malam, bar, kasino dan kelab kesihatan.

Kos oksigen kira-kira satu dolar setiap minit penyedutan. Pelanggan menghirup dan savors peningkatan tahap oksigen berbanding kandungan atmosfera biasa 21 peratus oksigen. The O2 dihasilkan oleh sebuah mesin industri yang dikenali sebagai concentrator oksigen dan ia dihidu melalui kanula hidung. Mesin oksigen yang digunakan oleh bar ini adalah cara yang berbeza daripada mesin oksigen yang terdapat di hospital-hospital yang sama. Satu perkara yang umum kepada kedua ialah penggunaan kanula yang merupakan alat tiub getah yang sesuai di sekitar telinga dan dimasukkan ke dalam lubang hidung.

Kajian terkini menunjukkan kesan-kesan baik amalan ini. Ia dikatakan selamat dan baik untuk kesihatan fisiologi dan kesejahteraan. Ini termasuk mengukuhkan sistem imun, meningkatkan kepekatan oksigen, jelas dalam bacaan nadi oximeter. Adalah bijak untuk mengambil alih peranti nadi oximeter untuk memeriksa kepekatan oksigen.

Walau bagaimanapun, mempunyai pecahan oksigen yang lebih tinggi dalam paru-paru menjadi tujuan dan boleh memudaratkan kerana badan manusia hanya disesuaikan dengan 21 peratus oksigen. Individu yang mempunyai penyakit pernafasan seperti obstruktif kronik penyakit paru-paru, emfisema dan asma tidak perlu mengambil terlalu banyak oksigen. Terlalu banyak oksigen mungkin keputusan ketoksikan O2 yang boleh membawa kepada kerosakan paru-paru tidak dapat dipulihkan. Bar oksigen harus mempunyai penyenggaraan peralatan oksigen sejak beberapa concentrators oksigen menggunakan penapis tanah liat yang menyebabkan pertumbuhan mikro organisma menambah satu lagi merawat kepada kesihatan.

Oksigen merupakan elemen penting kepada semua orang. Bentuk yang mungkin semula jadi atau komersial, tetapi apa yang paling penting adalah untuk manusia untuk terus hidup dalam jangka masa panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar