Senin, 09 November 2015

5 Bahan-bahan Yang Berjuang Dingin dan Selesema

5 Bahan-bahan Yang Berjuang Dingin dan Selesema

Sup ayam boleh menyembuhkan apa-apa! Atau supaya ia kelihatan. Sup ayam sebagai penawar sejuk telah digunakan bukan sahaja dari zaman nenek-Mu; tetapi, adakah anda tahu dalam 60 AD, seorang pakar bedah Tentera untuk maharaja Rom Nero menulis dalam jurnal beliau. Sup ayam besar, tetapi terdapat lebih banyak bahan-bahan yang boleh membantu menghilangkan selesema dan gejala-gejala sejuk.

Dan sebagai bonus, herba sama yang merawat selesema dan selesema boleh membantu mencegahnya.

Kita semua telah mendengar penawar: apabila rasa sejuk atau selesema gejala, rehat dan minum banyak air. Tetapi apakah cecair yang terbaik? Bagaimana pula dengan kuasa-pembungkusan mereka cecair dengan bahan-bahan yang telah terbukti untuk melawan gejala sejuk dan selesema! Di sini mereka:

cranberry
bawang putih
halia
pudina
tangerin
Cranberries

makanan super (zat padat manakala rendah kalori)
menguatkan sistem imun
jangkitan pergaduhan (sakit tekak dan selsema)
kanser pergaduhan
melindungi terhadap keradangan
Cranberry, blueberry, dan anggur kerukunan semuanya berasal dari Amerika. Cranberry telah digunakan oleh Indian Amerika Utara untuk merawat luka. Kelasi AS kemudian dibawa cranberry ke pelayaran laut untuk mencegah skurvi.

Bawang putih

Bawang putih amat dikagumi oleh orang Mesir purba. Mereka diberi makan kepada tentera mereka untuk mengukuhkan mereka sebelum pertempuran. Bawang putih mempunyai ciri-ciri anti-bakteria yang membantu jangkitan sistem perjuangan imun dan meningkatkan sistem imun. Bawang putih menggabungkan dengan baik dengan Echinacea dan bersama-sama membantu melawan jangkitan.

Ginger

meningkatkan ketahanan semula jadi untuk sejuk dan selesema
mengurangkan keradangan
menyokong kesihatan prostat
Halia telah digunakan sejak zaman purba sebagai ubat di Asia, India, dan negara-negara Arab. Ginger dipercayai membantu sakit kepala merawat, tempoh haid yang menyakitkan, dan untuk melawan sejuk dan selesema gejala, mabuk, mual, penyakit jantung, ulser kolitis, dan artritis.

Kesan-kesan sampingan kesan sampingan yang dikaitkan dengan halia tidak biasa terutamanya apabila diambil secara sederhana. Sesetengah mungkin mengalami pedih ulu hati yang lembut, cirit-birit dan kerengsaan pada mulut, sendawa.

Amaran Orang yang mempunyai batu karang perlu mendapatkan nasihat doktor sebelum mengambil halia atau menjalani pembedahan atau jika anda akan diletakkan di bawah anestesia untuk apa-apa sebab.

Peppermint

menenangkan kekejangan penghadaman
melawan bakteria
pergaduhan paling umum gejala sejuk dan selesema
decongestant
melegakan perut
melegakan sakit kepala
melegakan kekejangan
memudahkan keradangan tisu
melegakan insomnia, tekanan, dan kebimbangan
mengurangkan demam
melegakan loya
Peppermint adalah ekspektoran semula jadi yang membantu merawat selesema, selesema, bronkitis, dan sakit kepala. Ia juga mengurangkan demam dengan merangsang berpeluh yang menyejukkan badan.

Tangerin

Satu limau kecil mempunyai vitamin C lebih mudah untuk digunakan daripada beberapa buah limau besar. Ramai orang yang mempunyai masalah bertolak ansur oren berbuat baik dengan tangerin. Makan atau jus dua hari untuk melawan selsema semasa cuaca buruk.

Cara-cara untuk menggunakan pejuang selesema

Jus -

cranberry, tangerin, jus epal, dan akar halia
limau, oren, dan akar halia
lobak merah, epal, dan akar halia
Memasak -

lempeng atau wafel dengan pudina ditambah kepada topping buah-buahan atau sirap
ayam bawang putih dengan halia
kolak (buah masak) dengan cranberry, tangerin, pear, dan halia atau pudina
Tea -

teh pudina
teh halia
kranberi atau cranapple teh
air panas dengan sebahagian daripada akar halia
air panas dengan sebahagian daripada limau
Ubat pertempuran sejuk lain

Kegemaran lain ialah hampir semua sitrus (oren, limau gedang, lemon, limau). Mencuba sesuatu yang berbeza dan melihat apa yang terbaik untuk anda. Kita semua adalah unik dan apa yang bekerja untuk orang lain tidak boleh bekerja, atau bersenam juga, untuk kita. Untuk kesihatan anda!

Bilakah masa yang terbaik untuk melawan gejala sejuk dan selesema? Menggunakan resipi ini bila-bila masa anda terdedah kepada seseorang yang sakit, apabila sekitar sebilangan besar orang, apabila perjalanan, atau hanya untuk meningkatkan sistem imun anda.

Lebih lanjut mengenai selesema biasa

Selesema yang disebabkan oleh virus (boleh menjadi salah satu daripada 200 jenis yang berbeza). Apabila virus menyebabkan dinding saluran pernafasan membengkak yang menghasilkan lendir yang berlebihan. Gejala terdiri daripada sakit tekak, hidung berair, mata berair, hidung tersumbat, sakit kepala, demam dan batuk hacking. Kebanyakan selsema bertahan 7-10 hari. Selsema merebak dari tangan-tangan kenalan, batuk dan bersin. Virus ini boleh hidup selama beberapa jam pada permukaan yang sama.

Penafian

Maklumat kesihatan dalam artikel ini dan di laman web saya adalah bertujuan untuk tujuan maklumat sahaja dan tidak bertujuan untuk menjadi panduan perubatan untuk rawatan. Ia tidak mengandungi nasihat perubatan dan tidak boleh dianggap sebagai yang demikian atau digunakan untuk menggantikan nasihat perubatan doktor anda.

Kuasa Maklumat Lanjut The Juiceman ini Jus, Jay Kordich, 1993 Rakyat Remedy Enclyclopedia, Frank W. Cawood 2004 http://www.umm.edu

Tidak ada komentar:

Posting Komentar