Senin, 09 November 2015

Sebab-sebab Surge dalam Pemulihan semula jadi

Sebab-sebab Surge dalam Pemulihan semula jadi

Dalam dekad kebelakangan ini, ubat semula jadi dan penawar telah melihat kebangkitan semula yang kukuh dalam populariti. Ia mungkin kelihatan kaunter-intuitif bahawa apabila teknologi perubatan semakin meningkat pada kadar yang pesat bahawa orang akan menjadi lebih berminat untuk menyiasat dan menggunakan ubat-ubatan yang telah wujud selama beratus-ratus dan, dalam beberapa kes, beribu-ribu tahun. Ia adalah, bagaimanapun, hasil daripada ini sangat kemajuan dalam bidang sains perubatan dan penyelidikan yang membuktikan bahawa banyak ubat semula jadi bukan sahaja selamat tetapi juga amat berkesan. Terdapat beberapa sebab mengapa cuba penawar semula jadi yang boleh menjadi pilihan yang baik berbanding dengan segera meminta bantuan farmakologi.

Salah satu sebab bahawa ubat semula jadi telah meningkat popular pada tahun-tahun kebelakangan ini, seperti yang dinyatakan sebelum ini, adalah hakikat bahawa banyak sains telah menunjukkan banyak ubat semula jadi untuk menjadi sangat berkesan. Banyak ubat-ubatan moden yang berasal dari sebatian yang wujud dalam alam semula jadi. Ini biasanya tertumpu dan terpencil untuk menghasilkan kesan yang amat sangat. Banyak kawasan, bagaimanapun, telah terbukti untuk bekerja bersama-sama dengan bahan lain dalam sumber semula jadi menyebabkan rawatan yang berkesan.

Satu lagi sebab yang penawar semula jadi untuk penyakit dan penyakit melihat populariti itu adalah disebabkan oleh kekurangan kesan sampingan berbanding ubat keberkesanan yang sama. Mengambil ubat-ubatan yang amat kuat untuk run-of-the-kilang penyakit telah menjadi perkara biasa. Ubat-ubatan yang pernah digunakan untuk melawan jangkitan pada orang dengan kanser kini sedang digunakan untuk melawan setiap jangkitan hari pada orang benar-benar sihat. Ubat-ubatan ini amat kuat boleh membahayakan dan selalunya mempunyai pelbagai kesan sampingan yang tidak menyenangkan. Menggunakan ubat semula jadi, bagaimanapun, adalah benar-benar selamat dan jarang mempunyai potensi untuk menyebabkan kesan sampingan komplikasi. Jika terdapat kesan sampingan, ia adalah sesuatu seperti kerengsaan ringan kulit untuk ubat topikal atau mempunyai gas untuk sesuatu yang dimakan biasanya. Berbanding dengan kesan sampingan seperti kegagalan pernafasan, lumpuh, dan kematian yang disenaraikan di ubat-ubatan preskripsi banyak, membuat keputusan untuk mencuba penawar semula jadi adalah sesuatu yang mudah.

Kebanyakan rawatan farmakologi amat mahal. Banyak ubat-ubatan untuk penyakit walaupun biasa boleh kos lebih daripada $ 10 dos yang boleh bermakna beratus-ratus dolar dibelanjakan untuk menetapkan masalah. Satu perkara yang menarik mengenai penawar yang datang daripada sumber semula jadi adalah hakikat bahawa kerana sumber yang agak banyak dan tidak melalui proses yang mahal iaitu kimia moden, ia biasanya agak murah. Selain kos pengguna yang mesra, banyak ubat semula jadi dan bahan-bahan untuk ubat-ubat seperti ini boleh didapati dengan mudah. Tidak ada keperluan untuk pergi ke doktor untuk mendapatkan preskripsi; Satu-satunya perkara yang diperlukan untuk ubat banyak adalah perjalanan ke kedai runcit.

Satu ubat rumah tidak boleh menetapkan setiap masalah dan moden perubatan sudah tentu mempunyai tempat dan nilai, tetapi terdapat isu-isu kesihatan yang besar banyak yang boleh diubati dengan mudah di rumah tanpa perlu menjalankan ke doktor untuk mendapatkan preskripsi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar