Senin, 09 November 2015

Membuat Kes A Untuk Perubatan Herba - Adakah Terdapat Sebarang Kelebihan Tanah?

Membuat Kes A Untuk Perubatan Herba - Adakah Terdapat Sebarang Kelebihan Tanah?

Perubatan herba telah wujud selama beribu-ribu tahun (lebih 5000 oleh sesetengah anggaran), dengan ubat-ubatan homeopati (amalan yang seperti merawat seperti) sebagai pendatang baru, hanya telah dianjurkan 150 tahun atau lebih. Sepanjang abad berjuta-juta orang telah mendapat manfaat dan trend ini berterusan sehingga ke hari ini dan mungkin akan berterusan hingga ke masa depan.

Ia mungkin mengejutkan anda untuk mengetahui bahawa kira-kira 30 peratus daripada ubat yang paling biasa digunakan dalam amalan perubatan arus perdana yang berasal dari tumbuh-tumbuhan. Beberapa contoh akan aspirin yang berasal dari kulit pokok willow dan Digitalis berasal dari bunga Foxglove yang beracun.

Tetapi atas sebab tertentu banyak minda cemerlang dalam perubatan arus perdana tidak menggalakkan penggunaan ubat-ubatan herba yang memihak kepada ubat-ubatan preskripsi penuh dengan risiko kesan sampingan. Saya percaya bahawa mereka juga boleh memandang rendah peluang yang preskripsi tambahan akan diperlukan untuk merawat kesan-kesan sampingan yang tidak dapat dielakkan mungkin berlaku di jalan.

Semua pengamal perubatan arus perdana pada dasarnya memberitahu kita bahawa jika bahan semula jadi tidak entah bagaimana kimia diubahsuai ia tidak mungkin menjadi sangat berkesan.

Jangan salah faham, dalam dunia perubatan herba tidak selalunya pilihan terbaik, atau pilihan yang paling selamat, tetapi bagi sebahagian besar menolak perubatan herba sebagai hanya sekumpulan hoopla adalah sekadar bodoh.

Mencari Kelebihan

Anda tentu tidak perlu melihat sangat sukar untuk mencari kelebihan. Ubat-ubatan herba cenderung untuk lebih selamat, terutamanya apabila jangka panjang, dan pada ketika boleh agak berkesan untuk keadaan yang tidak memberi respons seperti yang dirancang untuk perubatan tradisional.

Nota: Satu kajian British sangat baru-baru ini mendapati bahawa cili merah mungkin dapat menyembuhkan selsema!

Arthritis - Membuat Kes Untuk Perubatan Asli

Satu kategori ubat-ubatan yang dikenali sebagai COX-2 inhibitor adalah sejenis bukan steroid ubat anti-radang (NSAID) kerap digunakan untuk mengurangkan gejala-gejala artritis sambil membawa risiko yang lebih rendah pendarahan dan ulser perut. Ubat-ubatan ini telah dianggap sebagai agak selamat, iaitu sehingga Vioxx terpaksa ditarik dari pasaran pada pertengahan 90-an selepas dikaitkan dengan peningkatan risiko serangan jantung atau strok. Tidak lama selepas yang lain COX-2 dengan nama Bextra ditarik atas sebab yang sama. Jenis-jenis ubat-ubatan masih ditetapkan pada paras rekod hari ini dengan Celebrex dan Embrel dua daripada yang paling popular.

Nota: Jika anda melihat salah satu ubat-ubatan yang diiklankan melupakan air tersenyum muka dan mencetuskan dan mendengar rapat dengan senarai panjang kesan sampingan bernama menjelang akhir iklan. Anda akan terkejut!

Tetapi ada satu jalan rawatan alternatif untuk menguruskan artritis? Jawapannya adalah ya, sekurang-kurangnya dalam kebanyakan kes. Ini termasuk gabungan menambah beberapa herba yang mudah seperti chamomile, tambahan dengan Glucosamine dan kondroitin sulfat, mengeluarkan sayur-sayuran dari keluarga nightshade itu dari diet, dan mengurangkan pengambilan makanan purin yang tinggi dianggap sebagai faktor yang menyumbang untuk pembangunan gout artritis. Selain itu, terdapat sebuah badan yang pernah meningkat terhadap bukti yang menunjukkan bahawa asid lemak omega 3 ikan yang banyak terdapat di sejuk lemak ikan air memberi manfaat juga.

Kelebihan lain perubatan herba dan makanan tambahan semula jadi ialah bahawa mereka boleh didapati tanpa preskripsi doktor, adalah lebih kurang mahal daripada ubat-ubatan preskripsi yang terbaru dan terhebat, dan boleh didapati secara meluas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar