Senin, 09 November 2015

Menggunakan Epsom Salt sebagai julap

Menggunakan Epsom Salt sebagai julap

Jika anda ingin mempunyai berfungsi dengan baik sistem pencernaan, ia adalah penting untuk mempunyai diet yang seimbang yang betul dengan jumlah yang cukup serat. Walau bagaimanapun, dalam kehidupan serba pantas hari ini, ramai di antara kita mengabaikan makanan kita dan tidak minum jumlah yang mencukupi air. Ini membawa kepada sembelit yang menyebabkan perasaan kembung dan kenyang perut. Selain itu, banyak orang akhirnya meneran, yang dalam jangka masa panjang boleh membawa kepada buasir.

Jika anda mengalami sembelit sekali-sekala, ia tidak menjadi masalah. Walau bagaimanapun, sembelit kronik adalah serius dan langkah-langkah pemulihan yang perlu diambil untuk menyelesaikan keadaan kesihatan ini.

Biasanya, jika seseorang mengalami sembelit, dia akan menggunakan over-the-counter julap. Banyak dari mempunyai bahan kimia berbahaya di dalamnya dan digunakan secara berterusan boleh menyebabkan masalah kesihatan yang lain. Satu julap yang anda boleh mendapat manfaat yang besar daripada garam Epsom.

Garam Epsom adalah mineral semulajadi yang saintifik dipanggil heptahydrate magnesium sulfat. Mineral ini diekstrak daripada air dan hanya terdapat di bandar Epsom di England.

Garam ini mempunyai sifat-sifat penyembuhan, seperti melegakan tekanan, membantu dengan jerawat, membuang sel-sel kulit mati dan juga melegakan sembelit. Untuk mendapatkan bantuan daripada gejala sembelit, ambil segelas air suam dan menambah sekitar 1-2 sudu teh mineral. Minum campuran ini dan mematuhi keputusan.

Garam menarik molekul air apabila mencapai usus dan ini membantu dalam pemindahan lancar usus. Sebagai mineral ini mengandungi magnesium, ia tidak disyorkan bahawa anda mengambil terlalu banyak garam Epsom dalam satu pergi. Jika anda mengambil terlalu banyak garam ini, ia boleh menyebabkan dehidrasi yang teruk. Pastikan bahawa anda bercakap dengan doktor anda sebelum menggunakannya untuk mengubati sembelit anda.

Anda juga boleh menggunakannya sebagai membersihkan kolon dan untuk enema. Bagi tujuan ini, mengambil masa 1 sudu garam dan larut dalam 4 gelas air. Untuk ini menambah 3 ulas bawang putih dihiris. Sekarang memanaskan campuran ini pada api kecil selama sekitar sepuluh minit. Biarkan hingga sejuk kepada 103 darjah. F. Kemudian tuangkan ke dalam beg enema dan memberi diri anda enema. Jangan gunakan enema tanpa berunding dengan doktor dan juga mengelakkan menggunakannya kerap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar