Senin, 09 November 2015

Self Expression-Melalui Tenaga Dance

Self Expression-Melalui Tenaga Dance

Tarian tenaga telah berkembang dalam populariti zaman baru, tetapi berpunca daripada amalan yoga dan aliran tenaga tradisional. Dalam yoga, salah memberi tumpuan kepada tenaga badan secara dalaman, dan apa yang diunjurkan akibat. Dalam tarian tenaga, ia adalah mudah untuk mendapatkan perasaan positif seperti dari: keamanan, kreativiti dan mendalam. Ini sering perasaan yang sama positif satu cenderung untuk mengamalkan ke arah dalam kelas yoga. Ini jenis tarian adalah mudah, dan apabila diamalkan secara teratur, ia boleh menjadi satu ungkapan yang indah positif cahaya, tenaga dan kebahagiaan. Siapa yang tidak mahu untuk menyatakan diri mereka sendiri dan kreativiti secara tetap?

Pada mulanya terdapat beberapa perkara penting yang perlu diingat apabila mengamalkan tarian tenaga. Pertama, adalah bahawa seseorang itu perlu melakukan tarian tanpa mengambil berat siapa atau apa yang di sekeliling mereka atau menonton mereka. Ini outlet kreatif adalah salah satu yang bertujuan untuk dibuka dan individu. Sekitar rakyat tidak seharusnya memberi kesan kepada bagaimana tenaga dalaman anda mengalir apabila melakukan tarian ini.

Kedua, ia adalah penting untuk tidak risau jika anda sedang 'melakukannya dengan betul. Tidak ada cara yang tepat tepat di mana untuk mengamalkan tarian tenaga. Setiap orang adalah individu mereka sendiri, dan boleh melaksanakan tarian ini dengan cara mereka sendiri; dan berbeza pada setiap kesempatan. Dorongan dan improvising adalah penting apabila menyerahkan kepada aliran peribadi anda sendiri tenaga dalaman.

Akhir sekali, adalah penting untuk tidak cuba terlalu keras untuk mewujudkan satu tenaga yang sudah ada. Jangan berasa seolah-olah tarian perlu paksa; biarkan ia datang secara semula jadi. Tidak ada keperluan untuk berfikir masa lalu Pemikiran tenaga itu sendiri.

Tarian tenaga bermula dengan mendapatkan 'tenaga ki' dari dalam diri kita sendiri; yang merupakan tenaga terdiri daripada haba. Mula dengan merasa tenaga ki ini dalam pusat tapak tangan anda, dan membolehkan ia bergerak ke atas melalui tangan anda. Rasa kehangatan ini, mari kita tenaga berterusan pada rongga dada anda dengan perlu ratakan seluruh kawasan dada keseluruhan anda. Ini saluran kesedaran chakra jantung.

Apabila haba dan tenaga telah mencetuskan chakra jantung, tenaga hidup ini boleh ditukar melalui bahagian atas kepala dan jantung, mewujudkan pancaran cahaya yang menembak atas dan ke bawah meridian tubuh seseorang. Dengan setiap pembukaan meridian satu perasaan yang hebat berlaku. Perasaan hidup, penyembuhan dan keamanan muncul sebagai tenaga yang sentiasa mengalir di seluruh badan. Tenaga dunia, yang berkaitan dengan anda sendiri, memberikan kasih sayang semula jadi untuk semua orang, perasaan belas kasihan terhadap orang lain dan merealisasikan keindahan bumi kita memiliki.

Jiwa dan badan yang cantik, dan dalam pengisian secara teratur melalui tarian tenaga, sekali boleh terus berhubung dengan tenaga lengkap hidup. Mendengar yang indah, penyembuhan atau lagu motivasi sering semakin hebat tarian, membuat untuk sambungan yang lebih besar dalam muzik.

Tarian tenaga boleh berlaku dalam masa sesiapa sahaja, dan di mana sahaja. Tenaga yang tak terhingga di dunia boleh dicapai, jika anda ikuti tenaga di dalam hatimu, dan menyambung dalam semua kesedaran kepada kuasa penyembuhan yang berkenaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar