Senin, 09 November 2015

The Mudah Guna Pemulihan semula jadi

The Mudah Guna Pemulihan semula jadi

Setiap hari kita dihujani dengan pelbagai jenis masalah kesihatan. Mungkin ada yang jadi ringan bahawa Kenalan pil atau ubat yang diminum boleh lakukan untuk menggulingkan tetapi kadang-kadang, minum ubat sintetik boleh mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan dalam jangka masa panjang. Jadi, di sini adalah cara semulajadi untuk mengalahkan jangkitan dan gejala-gejala lain daripada badan anda.

Kelemumur benar-benar boleh meletakkan keyakinan anda. Jadi, walaupun terdapat banyak syampu anti-kelemumur anda boleh membeli, menetapkan cepat dengan gel lidah buaya menyelesaikan masalah. Tinggalkan gel selama 20 atau lebih minit kemudian bilas dengan air suam untuk menghilangkan gatal dari kulit kepala anda.

Untuk sakit kepala yang tidak hilang dengan urutan mudah, memohon minyak pudina untuk kuil-kuil dan di belakang leher anda kemudian meneruskan mengurut mereka. Beri diri anda dos kafein melalui teh hijau.

Makan makanan pedas terlalu banyak dan kini sendawa akibat gangguan pencernaan? Satu sudu atau dua cuka epal cider membantu melakukan silap mata. Pastikan untuk mengelakkan makan terlalu banyak makanan pedas atau makanan berminyak masa akan datang untuk mengelak daripada turun dua sudu cuka.

Kita semua tahu bahawa sembelit adalah hasil daripada tidak minum terlalu banyak cecair dan kekurangan serat dalam diet anda. Sebelum apa-apa, anda perlu meneruskan minum 8 gelas air setiap hari dan mempunyai diri dos harian serat. Jika itu tidak membantu, satu sudu teh beberapa minyak zaitun dan lemon jus akan membantu memindahkan barang dari perut anda.

Sakit tekak serta sakit kepala adalah tanda pasti selesema masuk atau sejuk. Untuk melegakan kesakitan sakit tekak, dan bukan gargling bahan kimia untuk menghapuskan kesakitan, berkumur dengan air garam suam setiap lima belas minit sehingga rasa sakit itu hilang. Anda boleh cuba minum teh madu lemon untuk melegakan tekak anda.

Jadi, anda tidak sengaja mendapat jari anda dibakar lagi, cara terbaik untuk merawat ini adalah untuk bilas dengan air sejuk dan sapukan gel aloe vera. Aloe vera sejuk dari kulit anda dan mempunyai kualiti penyembuhan yang menakjubkan kepadanya. Madu juga boleh melakukan keajaiban untuk luka bakar anda dan mempunyai ciri-ciri antibakteria juga.

Rasa sakit ke perut anda kerana mabuk laut? Teh halia boleh melakukan keajaiban untuk loya anda. Anda juga boleh mengunyah halia mentah seperti yang anda pergi bersama-sama. Tetapi ingat walaupun yang anda perlu mengunyah bit kecil halia sebagai rasa halia mungkin menimbulkan masalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar