Senin, 09 November 2015

A Penyembuhan Untuk Jangkitan Yis

A Penyembuhan Untuk Jangkitan Yis

Ia adalah sukar jika anda mengalami jangkitan yis. Ini kerana tanda-tanda yang menjengkelkan dan boleh menyebabkan ketidakselesaan melampau terutamanya jika kes itu adalah melampau. Jika anda mengalami tanda-tanda dan gejala-gejala keadaan tersebut, pastikan melakukan sesuatu mengenainya. Pastikan bahawa anda mencari ubat untuk jangkitan yis supaya anda tidak lagi akan mengalami ketidakselesaan. Terdapat banyak cara yang berbeza untuk membuangnya selagi punca, jenis organisma ditentukan. Selain daripada itu, gejala juga membantu supaya penawar yang sesuai akan diberikan.

Yis biasanya tumbuh di badan kita secara khusus dalam flora usus kita. Tetapi, jika organisma akan berkembang dalam jumlah yang berlebihan, ia akan menyebabkan jangkitan usus. Jika organisma akan mula berhijrah di kawasan lain dan mula membiak, jangkitan di kawasan yang akan berlaku. Jangkitan paling biasa dipanggil kandidiasis dan organisma yang menyebabkan ia adalah Candida albicans. Organisma ini terdapat dalam saluran usus normal.

Candida albicans boleh berpindah ke bahagian lain dalam jangkitan badan dan sebab. Seperti yang dikatakan di atas, ia adalah dalam saluran usus dalam jumlah yang minimum tetapi ia membiak dalam jumlah yang besar kadang-kadang dan menyebabkan jangkitan ke kawasan ini. Nombor-nombor yang disimpan minimum oleh sistem imun tetapi jika perlindungan yang turun, organisma membiak.

Candida albicans suka hidup di dalam persekitaran yang lembap atau basah. Persekitaran seperti di dalam badan adalah kerongkong, faraj, alat kelamin lelaki dan mo Jeprettts. Apabila organisma mencapai kawasan-kawasan ini, jangkitan pasti berlaku. Gejala akan mula keluar dan menyebabkan ketidakselesaan.

Jika jangkitan itu didapati di dalam mulut, anda boleh mengharapkan untuk membangunkan seriawan mulut. Jika organisma berada di alat kelamin lelaki, luka-luka yang akan muncul dalam zakar. Terdapat juga akan menjadi sakit, gatal-gatal dan tidak selesa pada kebanyakan masa di kawasan kemaluan.

Bagi wanita, akan ada kesakitan semasa persetubuhan. Wanita akan mengalami gatal-gatal dan rasa terbakar dalam faraj. Terdapat juga akan menjadi pelepasan keju seperti putih yang bau busuk yang keluar dari organ seksual perempuan. Walaupun gejala tidak selesa, akan ada ubat untuk jangkitan yis ia terutama ubat-ubatan yang boleh membunuh kulat.

Sebelum ubat yang diberikan, jenis jangkitan pada mulanya berazam untuk mengenal pasti sebab yang mungkin. Cecair dari kawasan yang dijangkiti akan diambil sebagai sampel dan diperiksa untuk jangkitan yis. Sebaik sahaja jenis organisma disahkan, ubat-ubatan yang sesuai kemudian digunakan atau diambil untuk merawat jangkitan.

Menyembuhkan jangkitan yis adalah mudah jika rawatan yang betul diberikan dan tempoh masa untuk rawatan untuk diikuti. Jika tidak, organisma tidak akan sama sekali mati jika rawatan dihentikan separuh jalan. Jangkitan akan berulang kerana organisma akan tumbuh semula dan bertambah sekali lagi.

Salah satu yang paling biasa dan ubat yang terbaik yang boleh digunakan untuk menyediakan ubat untuk jangkitan yis adalah ubat anti-kulat. Terdapat topikal ubat anti-kulat yang boleh digunakan untuk kawasan jangkitan. Terdapat juga ubat-ubatan oral yang boleh diambil untuk menyembuhkan jangkitan yis, membunuh organisma dan menghalang pertumbuhannya. Ubat yang paling biasa lisan, yang diberikan adalah antimycotics. Wanita dengan jangkitan faraj boleh menggunakan suppositories untuk rawatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar