Senin, 09 November 2015

Pencegahan Kanser - Bernilai Perubatan Herba - Adakah Anda Menggunakan Ia?

Pencegahan Kanser - Bernilai Perubatan Herba - Adakah Anda Menggunakan Ia?

Herba ini dianggap sebagai salah satu ubat yang paling berharga jika bukan ubat yang paling berharga. Herba ini membawa antioksidan yang kuat, anti-radang, Meningkatkan imun, dan sifat-sifat detoksifikasi. Hanya kira-kira setengah sudu teh (1000 mg) herba ini digunakan setiap hari dalam diet secara tetap boleh menghapuskan DNA kerosakan ciri membantu perkembangan kanser. Anda tidak mampu menjadi tanpa manfaat kesihatan seperti herba dalam diet anda. Apakah herba ini? Kunyit!

Selain menjadi salah satu makanan pencegahan kanser; Manfaat kesihatan Kunyit adalah penting dalam keadaan berikut:

1. Merawat penyakit radang kulit seperti ekzema, psoriasis kerana ia penyejukan herba, menghilangkan haba yang berlebihan dan membersihkan hati.

2. Merawat senak, dispepsia, menyekat keradangan dalam perut, mencegah & merawat ulcerations semua jenis termasuk gastritis & kolitis (Rengsa Sindrom Bowl).

3. Membantu dengan hebat dengan sakit buasir yang & keradangan kulit.

4. Membantu membendung pendarahan & lain lebihan cecair dan menarik dalam tisu tergelincir jadi ia adalah baik untuk "basah" degenerasi makula plus berfungsi untuk keadaan keradangan yang lain dalam mata.

5. Herba ini juga pembersih darah. Ia adalah anti-diabetes dan akan membantu menormalkan gula dalam darah dan paras kolesterol.

6. Ia adalah pengawal haid ringan dan rempah yang terbaik bagi wanita untuk bergerak darah bertakung.

7. Herba ini juga dikenali sebagai herba pernafasan. Ia mengurangkan batuk dan sinus kesesakan apabila gargled atau digunakan dalam susu rebus. Sekali lagi ciri-ciri anti radang mengurangkan sakit tekak dan digabungkan dengan ciri-ciri anti bakteria, ia boleh digunakan untuk merawat bronkitis. Ia juga baik untuk asma.

Dengan cara Amerika Syarikat adalah pengimport terbesar Kunyit dari India (pengeluar terbesar Kunyit). AS menggunakan Kunyit hampir secara eksklusif untuk menambah warna kuning mustard. Sila jangan mula mengambil terlalu banyak mustard dalam diet anda. Anda tidak akan mendapat manfaat kesihatan Kunyit dengan cara ini, sebaliknya anda akan memburukkan lagi perut.

Saya akan mengesyorkan berikut cara-cara untuk mengambil Kunyit masuk dengan rutin harian anda: Setengah sudu teh (1000 mg) dalam teh atau susu 2 kapsul (500 mg) selepas makan tengah hari & makan malam

Awas: Jangan guna jika hamil atau mempunyai Bile saluran tersumbat

Kunyit boleh dibeli dalam bentuk serbuk atau kapsul. Jika anda tidak keberatan rasa pahit kunyit kemudian membeli serbuk tetapi pastikan untuk menggunakan serbuk kunyit dalam masa kurang dari 6 bulan jika tidak ia kehilangan potensi dan kunyit manfaat kesihatan tidak akan berkesan dalam pencegahan kanser & syarat lain. Sebaliknya, kapsul adalah sedikit lebih mahal tetapi mudah dan potensi Kunyit boleh bertahan selama lebih daripada 18 bulan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar