Senin, 09 November 2015

Dapatkan Lebih Gangguan Tidur Anda Dengan Orthomolekul Perubatan

Dapatkan Lebih Gangguan Tidur Anda Dengan Orthomolekul Perubatan

Merawat dan menyembuhkan gangguan tidur dengan asid amino biasa adalah asas bagi Orthomolekul Perubatan. Dos besar protein secara semula jadi yang dikenali sebagai asid amino boleh membaiki ketidakseimbangan dalam otak dan membaiki kerosakan itu. Asid amino adalah berpatutan dan digunakan dalam dos terapeutik lebih besar daripada orang-orang tahap yang biasanya ditemui dalam makanan. Konsep perubatan Orthomolekul adalah berdasarkan kepada penggunaan dos yang sangat besar vitamin, mineral, asid amino, atau ekstrak botani untuk pembaikan sel dan peningkatan aktiviti otak yang normal.

Adakah anda tidak mendapat kenaikan pangkat kerana anda bosan di pejabat? Adakah anda berhampiran dengan perceraian dari keletihan dan kurang tidur? Bolehkah anda tidak mengendalikan anak-anak anda kerana anda terlalu letih? Gangguan tidur boleh menyebabkan banyak masalah dan anda mungkin tidak dapat untuk memecahkan corak pada anda sendiri. Pil tidur boleh membantu anda tidur, tetapi kebanyakan menyebabkan anda tidur terlalu banyak atau bangun dengan keletihan. Perubatan Orthomolekul moden boleh membantu masalah-masalah ini hilang bagi ramai orang dalam masa beberapa minggu. Mungkin ada tabiat tidur yang juga perlu diubah dan perubahan diet yang perlu dibuat. Jangan makan atau menonton televisyen di dalam bilik tidur jika anda mempunyai masalah tidur. Ikuti dari tidur sehingga anda sudah bersedia untuk tidur. Membeli tilam yang baik dan kapas, sutera, linen, rami, atau linen bulu untuk bilik tidur. Cuba elakkan kafein dan alkohol berlebihan pada lewat petang dan malam. Jangan mengambil alih alat bantuan kaunter tidur.

Orthomolekul Perubatan menggunakan beberapa makanan tambahan untuk memperbaiki dan meningkatkan tidur. Ini boleh menjadi produk botani seperti Kava, Valerian, St John Wort, Passion Flower, Lemon Balm, dan Chamomile. Ramuan botani perlu diambil setiap hari untuk beberapa bulan. Ini mungkin mengambil masa 3-5 minggu untuk membuat perubahan ketara dalam tidur.

Melatonin dan gabungan Vitamin D, kalsium, dan magnesium harus dibicarakan bagi masalah tidur yang sangat serius. Melatonin tidak selalu bekerja dan perlu diambil dalam tahap 1.5 hingga 3 mcg / hari kira-kira tiga puluh minit sebelum tidur. Anda mungkin mahu mengambil selenium bersama-sama dengan melatonin untuk meningkatkan sistem imun anda.

Formula paten China untuk meningkatkan tidur termasuk Amnien Pian, Bu Nao Wan, dan Zhi Bai Di Huang Wan. Terdapat sekurang-kurangnya dua belas formula paten yang berbeza dari China yang boleh membantu tidur. Formula betul dipilih berdasarkan keperluan anda. Kebanyakan formula paten Cina perlu diambil sekurang-kurangnya enam minggu atau lebih lama untuk menangani gangguan yang mendasari menyebabkan gejala insomnia.

Asid amino yang diperlukan untuk meningkatkan tidur termasuk 5-HTP, theanine dan GABA. Penambahan hormon bio-serupa mungkin diperlukan untuk lelaki dalam andropos atau wanita dalam menopause. Jangan sekali-kali mengambil apa-apa jenis hormon tanpa ujian darah atau air liur ujian untuk menentukan hormon adalah rendah. Ingat bahawa orang Cina telah mengelakkan banyak gangguan tidur dan ketidakseimbangan hormon dengan menggunakan terapi makanan dan herba Cina. Pertimbangkan pilihan ini dengan pembekal penjagaan kesihatan.

© Dr R Batu, MD-India

Tidak ada komentar:

Posting Komentar