Senin, 09 November 2015

Banyan Tree: Kebanyakan purba India Perubatan Herba

Banyan Tree: Kebanyakan purba India Perubatan Herba

Banyan atau Bar adalah herba yang terkenal secara meluas dikenali di seluruh India. Ia juga dikenali sebagai Banyan Tree. Akar udara cawangannya biasanya terbenam jauh ke dalam bumi dan mendapat kembali lagi kepada pokok itu di lebih berpusing atau bentuk belakang. Ia mempunyai daun berbentuk bujur yang berkilat dan licin. Bunga-bunga dan buah-buahan pokok itu biasanya diadakan bersama-sama dalam ara itu.

Hari-hari ini, ini telah menjadi pokok yang paling biasa yang ditanam di atas tempat-tempat suci, sawah ditanam dengan sayuran dan jalan raya negara di seluruh India. The getah pokok itu adalah sangat toksik dalam alam semula jadi dan telah digunakan sebagai herba untuk beberapa penyakit sejak zaman berzaman.

Kulit kayu pokok itu adalah benar-benar berguna dalam menyembuhkan rembesan atau pendarahan masalah. Buah pokok tertentu bertindak soother sama besar untuk kulit dan membantu dalam mengurangkan beberapa menyakitkan dan bengkak masalah badan. Oleh itu, ia secara meluas bertindak sebagai herba rawatan untuk mengubati beberapa penyakit kesihatan seperti:

Cirit-birit atau Disentri: Untuk menyembuhkan cirit-birit atau disentri masalah adalah dinasihatkan bahawa daun tunas pokok beringin perlu direndam di dalam air semalaman dan kemasukan yang perlu diambil setiap hari untuk hasil yang berfaedah.

Buasir: Untuk menyembuhkan pendarahan buasir, ia adalah dinasihatkan bahawa susu getah pokok dicampur dengan susu perlu diambil setiap hari untuk mempunyai keputusan yang berkesan.

Gangguan gigi: Kata akar udara pokok adalah benar-benar berguna dalam menyembuhkan gigi dan penyakit gusi. Adalah dimaklumkan bahawa gigi perlu dibersihkan setiap hari dengan akar udara pokok itu.

Penyakit sendi: The getah pokok biasanya digunakan secara lisan untuk sakit reumatik badan.

Masalah kulit: Daun pokok itu benar-benar berguna dalam merawat pelbagai masalah kulit seperti lebam, ulser dan luka.

Kibes: Ia adalah masalah biasa tumit retak yang biasanya berlaku disebabkan tidak memakai sarung kaki atau kasut. Untuk mengubati keadaan ini ia adalah dinasihatkan bahawa tumit retak perlu diisi dengan sap pokok beringin untuk hasil yang berkesan.

Selain penyerapan kulit kayu pokok jika diambil setiap hari boleh membuktikan ubat yang berkesan untuk pesakit kencing manis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar