Senin, 09 November 2015

Sesuatu Bau hanyir

Sesuatu Bau hanyir

Mudah-mudahan setiap seorang daripada kita telah tertanya-tanya berapa lama kita akan hidup dan berapa banyak masa kita ada di hadapan kita dan berapa lama kami akan kekal sihat. Ia mungkin akan mengejutkan anda untuk mengetahui bahawa jangka hayat biasa kebanyakan mamalia kira-kira enam kali lebih lama sebagai tempoh yang semakin meningkat mereka. A mamalia yang perlu yang perlu 10 tahun untuk membangunkan sepenuhnya harus hidup selama lebih kurang 60 tahun.

Tubuh manusia maju menjelang kira-kira umur 20. Ia Menangguh dari lelaki kepada wanita tetapi pengiraan kasar ini akan berkhidmat.

Enam kali dua puluh adalah seratus dua puluh! Bandingkan ini dengan menyedihkan Purata jangka hayat kebanyakan kita berani harapan untuk hari ini. Apakah pengiraan anda? Jujur dengan diri sendiri. Terdapat suku kaum di mana satu rutin boleh mencari 100 tahun, sihat, orang yang meriah yang berada dalam bentuk yang besar.

Anda tahu, perkara yang melucukan adalah bahawa perlu ini norma yang boleh diterima. Tetapi oleh kerana kita menjangka untuk menjalani kehidupan yang lebih pendek, kita cenderung untuk menganggap orang ini sebagai tidak normal. KAMI YANG TIDAK NORMAL. Kami hanya tinggal 60-80 tahun, yang hanya tiga atau empat kali panjang tempoh yang semakin meningkat kita, bukan enam. Dan melihat penyakit kita! Pasti, jangka hayat bukan satu-satunya perkara yang penting. Kami juga prihatin tentang menjadi sihat. Ia akan menjadi agak membebankan hidup yang panjang manakala yang mengalami penyakit.

Mesti ada jawapan mengapa kita hanya hidup separuh, atau paling dua pertiga selagi kita perlu dan kita mendapat sakit !! Kesihatan manusia adalah menurun, tidak kira apa statistik cuba untuk membuat kita percaya. Lihatlah di sekeliling anda dan melihat apa yang realiti. Percayalah pemerhatian anda sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar