Senin, 09 November 2015

Glutathione - Mengapa Semua Hype itu?

Glutathione - Mengapa Semua Hype itu?

Apa dan Mengapa semua gembar-gembur itu? Glutathione adalah sesuap perkataan yang meninggalkan fikiran ramai orang apabila mereka mendengar tentang hal itu, namun terdapat lebih 80,000 artikel jurnal perubatan dan saintifik menulis mengenai topik ini. Dengan masa dan populariti yang semakin meningkat, ia adalah salah satu kata-kata yang akhirnya akan bekerja jalan ke dalam bahasa sehari-hari kita dan menjadi nama isi rumah.

Salah satu daripada banyak faktor untuk populariti yang semakin meningkat, adalah bahawa ia kelihatan mempunyai banyak kelebihan berguna kerana detoksifikasi semula jadi dan sifat-sifat antioksidan.

Bagaimana popular yang kamu katakan? Begitu popular bahawa ramai profesional kesihatan arus perdana seperti Dr Oz telah melaporkan bahawa superhero antioksidan yang baru adalah glutathione!

Sebabnya adalah kerana glutathione terlibat dalam banyak fungsi yang penting yang termasuk mengisi sistem imun kita, detoksifikasi senarai yang agak panjang bahan pencemar dan karsinogen, dan bertindak sebagai "tuan" antioksidan badan kita. Belum lagi peranan glutathione yang berkaitan mempunyai kanser, penyakit jantung, penyakit berjangkit, masalah paru-paru dan juga prosedur penuaan itu sendiri semua didokumenkan dalam artikel-artikel dalam kesusasteraan perubatan. Satu sumber yang sangat boleh dipercayai penyenaraian manfaat dan kajian glutation boleh didapati dalam artikel-artikel saintifik diterbitkan dalam PubMed.

Sementara itu, banyak pakar merasakan bahawa menaikkan glutathione telah terlalu terlepas pandang, dan bahawa kaedah ini akhirnya akan bertukar menjadi serta disukai mengambil multivitamin setiap hari. Jadi bagaimana kita boleh berkesan meningkatkan tahap glutathione? Well mulanya ia adalah salah faham umum, bahawa anda boleh makan glutathione dan seterusnya meningkatkan tahap badan anda. Pengambilan suplemen atau makanan yang kaya dengan glutathione tidak akan melakukan silap mata tersebut kerana sebahagian besar akan menggulung dipecahkan dalam sistem penghadaman anda dan dihapuskan. Sebabnya adalah glutathione secara semula jadi yang dibuat di dalam sel-sel anda dan cara yang paling berkesan untuk menghasilkan glutathione adalah dengan menyerahkan blok bangunan ("prekursor") glutation kepada sel-sel sendiri.

Jadi bagaimana kita mendapatkan blok-blok bangunan semula jadi atau pelopor kepada sistem dengan berkesan? Yang mudah kerana salah satu cara yang berkesan ialah untuk mengambil satu dozen telur mentah untuk sarapan pagi dan 5 £ daging mentah untuk makan tengah hari dan anda boleh mencuci ke bawah dengan segelen susu segar terus dari lembu setiap hari ..

Ini adalah cara yang paling berkesan untuk mengambil asid amino "cysteine" yang glutathione pelopor yang paling sukar untuk mencari dalam diet kita dalam bentuk yang bertahan perjalanan dari mulut ke sel-sel hidup. Cysteine ​​mungkin didapati dalam telur mentah dan daging di mana haba tidak mengubah protein yang membawa cysteine ​​dan kehilangan kecekapan mereka untuk menyampaikan blok bangunan. Yang sama adalah benar untuk susu unpasteurized .. Belum lagi anda akan perlu untuk membeli lembu !!

Tiada apa tentang sayur-sayuran? Brokoli adalah sumber yang baik, tetapi anda perlu makan sejumlah besar dan mengalami semua akibat gas yang datang dengan apa-apa amaun yang besar penggunaan. Tidak baik untuk pasangan anda atau penting lain.

Bagaimana pula Whey Protein sebagai sumber yang berkesan? Whey protein dimuatkan dengan prekursor glutathione tetapi seperti dalam kes telur dan haba daging memusnahkan keupayaan protein ini untuk meningkatkan glutathione cekap kerana sebahagian besar protein whey diperolehi di pasaran telah tertakluk kepada banyak hantaran daripada TCP, yang jika anda ingat biologi sekolah tinggi anda, adalah benar-benar satu bentuk pemanasan .. Kelemahan lain whey, adalah bahawa ia mungkin boleh mengandungi berbeza jumlah lemak dan laktosa, yang bagi ramai individu adalah benar-benar tidak-tidak jika anda tidak toleran laktosa.

Jadi mengambil apa-apa formula protein whey tidak memadai, dan tidak akan makan telur mentah dan daging atau minum susu unpasteurized, dan jelas mengambil makanan tambahan glutathione lurus sudah tentu tidak akan berkesan. Apa dilema!

Walau bagaimanapun, terdapat satu penyelesaian kepada masalah ini. Walaupun blok bangunan glutathione dalam whey amat rapuh, taktik ini untuk mendapatkan protein yang berharga telah dibangunkan dan dipatenkan. Formula whey khas bermula dengan penyelidik di Universiti McGill menyiasat ini prekursor glutathione seawal tahun 1980-an. Pasukan penyelidikan asal yang diketuai oleh Dr. Gustavo Bounous akhirnya ditemui dan dipatenkan yang whey protein khas formula yang berkesan dapat melepaskan prekursor ini kepada sel-sel hidup.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar