Senin, 09 November 2015

Faedah Kesihatan Dari Minum Air Lemon

Faedah Kesihatan Dari Minum Air Lemon

Lebih sering daripada tidak orang suka mempunyai rasa tambah jus lemon dalam makanan mereka. Apabila anda pergi ke restoran mereka akan meletakkan lemon dalam air anda juga. Tetapi pemikiran yang sentiasa terlintas di fikiran anda bahawa air lemon sebenarnya mungkin mempunyai manfaat kesihatan? Terdapat sepuluh manfaat kesihatan yang berbeza bahawa badan anda akan mendapat keuntungan daripada dalam jangka masa panjang daripada anda minum air lemon.

Manfaat pertama daripada menambah air lemon untuk pengambilan harian anda adalah bahawa ia adalah baik untuk perut anda. Penyakit tertentu seperti pedih hulu hati dan parasit boleh relived. Satu lagi perkara yang jus lemon akan lakukan adalah untuk membantu mengawal usus dan membuat pembuangan sisa lebih mudah.

Air limau juga berguna untuk penjagaan kulit anda. Sebagai contoh, apabila air lemon diletakkan pada luka bakar, ia akan membantu mengurangkan peluang parut serta parut pudar yang berlaku. Ia juga akan membantu untuk menyejukkan sensasi yang berlaku apabila kulit anda mengalami luka terbakar. Ia juga boleh memberi manfaat dalam membantu untuk melegakan kesakitan yang disebabkan oleh sakit gigi. Jika gusi anda berdarah anda boleh mencampurkan penyelesaian ini dan sapukan pada gusi anda untuk menghentikan pendarahan. Jika anda mengalami buruk bernafas, anda akan melihat bahawa jus akan menjaga bau.

Lemon adalah salah satu buah-buahan yang paling berguna ketika datang untuk membantu dengan masalah tekak seperti tonsillitis dan sakit tekak. Ini kerana jenis buah-buahan mengandungi hartanah anti-bakteria. Semua yang anda perlu lakukan untuk membantu dengan jangkitan tekak adalah campuran limau dengan air dalam 50-50 nisbah dan kemudian berkumur setiap beberapa jam.

Anda juga boleh minum segelas air dengan lemon dan madu ditambah untuk membantu anda untuk menurunkan berat badan dengan cara yang lebih semula jadi berbanding mengambil pil diet yang berbahaya. Orang yang mengalami tekanan darah tinggi juga boleh lega untuk mengetahui dengan air minuman dengan lemon kata mereka boleh membantu bukan sahaja untuk mengawal tekanan darah mereka tetapi ia juga akan membantu dengan apa-apa pening dan loya.

Masalah perubatan lain yang minum segelas air dengan lemon boleh membantu untuk menyembuhkan penyakit sendi dan termasuk juga apa-apa gangguan pernafasan. Ia juga membantu untuk memecahkan demam dengan menyebabkan peluh yang boleh mengeluarkan peluh toksin. Dan akhir sekali perbuatan air limau seperti pembersih darah dan dengan itu boleh memberi manfaat dalam melawan penyakit taun dan malaria.

Ia adalah mudah untuk tahu melihat mengapa anda perlu minum yang segelas air dengan lemon ditambah pada masa akan datang ia ditawarkan di sebuah restoran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar