Senin, 09 November 2015

Perubatan Alternatif bertapak di Amerika

Perubatan Alternatif bertapak di Amerika

Terlalu banyak kali, apabila seseorang melawat doktor ia seolah-olah bahawa doktor itu bergegas untuk membuat diagnosis yang cepat. Kemudian, hampir setiap kali, doktor tangan pesakit preskripsi untuk beberapa rawatan farmaseutikal. Dalam sepuluh tahun yang lalu, bagaimanapun, terdapat peningkatan dramatik dalam rawatan komuniti perubatan telah dianggap sebagai ubat alternatif. Ada juga yang melabelkan falsafah ini sebagai ubat pelengkap atau integratif, sebagai rawatan biasanya bertepatan dengan prosedur lama bertapak dan berjaya.

Pakar-pakar perubatan dan penyelidik benar-benar mula memahami hubungan antara badan dan fikiran, dan menerima potensi terapi alternatif dan langkah-langkah pencegahan. Pendekatan yang lebih holistik sedang memeluk, atau sekurang-kurangnya dimasukkan ke dalam penjagaan sebaliknya tradisional pesakit, dan keputusan adalah sangat positif.

Dalam Roaring Fork Valley, amalan perubatan alternatif telah menjadi jauh lebih utama dalam tahun-tahun kebelakangan ini. Orang cenderung untuk mempunyai pendekatan yang lebih holistik untuk hidup secara umum, dan mereka lebih sedar tentang semua pilihan mereka untuk rawatan perubatan dan pencegahan. Mereka juga tidak menerima hakikat bahawa beberapa pil akan melegakan semua kesalahan-kesalahan mereka. Pembekal kesihatan tradisional kurang seperti ahli tulang mempunyai sejarah yang panjang, berjaya di sini, jadi ia tidak menghairankan bahawa penduduk yang cepat untuk memeluk teknik alternatif yang lain.

Alternatif yang paling atau klinik perubatan integratif merawat keseluruhan pesakit, bukan hanya memberi tumpuan kepada gejala. Mereka juga menumpukan perhatian kepada aspek-aspek psikologi, rohani, walaupun sosial dan alam sekitar penyakit atau penyakit dalam usaha untuk mencari semua faktor-faktor yang menyumbang. Walaupun doktor tradisional boleh memerintahkan imbasan MRI, ujian darah dan pembedahan invasif, pengamal perubatan integratif boleh menyokong perkara-perkara bersama-sama dengan yoga, ganja perubatan, penjagaan kiropraktik dan suplemen herba.

Beberapa klinik di seluruh lembah mula mengamalkan penyembuhan tenaga, pendekatan yang termasuk urut dan manipulasi medan magnet, lampu, dan gelombang bunyi. Amalan ini juga memerlukan terapi lebih esoterik yang melibatkan tenaga yang dianggap seperti penyembuhan hubungan di mana tenaga saluran penyembuh ke pesakit, mengembalikan keseimbangan dan biomekanik.

Pengkritik menunjukkan pelbagai produk yang dipasarkan sebagai alternatif atau holistik makanan tambahan yang berubah menjadi dasarnya minyak ular. Mereka memetik tuntutan dibesar-besarkan dan kekurangan bukti positif sebagai bukti bahawa perubatan alternatif sering tidak lebih daripada perdukunan. Penyokong, bagaimanapun, kaunter yang agak kerap pendekatan tradisional tidak berkesan, dan doktor menghadkan rawatan berpotensi lebih baik hanya kerana kaedah tidak secara meluas diajar atau berdasarkan berabad-abad lamanya pengetahuan lebih dari moden, kononnya lebih bijak, sains.

Titik utama perubatan alternatif mungkin untuk merapatkan jurang antara pembekal penjagaan kesihatan dan pesakit supaya perkongsian itu boleh mencari jalan untuk meningkatkan kesihatan pesakit. Malah di kalangan doktor yang sangat tradisional, terdapat suatu pengakuterimaan sambungan minda-badan dan interaksi di antara otak dan sistem imun. Kebanyakan pengamal menunjukkan pembiakan pandangan yang positif, namun itu dicapai, sebagai kunci kepada kejayaan rawatan penyakit dan pencegahan.

Perubatan Alternatif tidak boleh dianggap sebagai beberapa pendekatan batin kepada penyembuhan yang hanya melibatkan herba aneh dan ritual metafizik pelik. Ia adalah perubatan alternatif yang memberitahu kita minum segelas wain merah setiap hari adalah baik untuk hati kita, bahawa makan coklat gelap merendahkan tahap antioksidan, dan ia adalah apa yang telah membawa racun dan hormon dalam makanan kita untuk perbahasan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar