Senin, 09 November 2015

Bagaimana Saya Penyembuhan berpeluh ketiak?

Bagaimana Saya Penyembuhan berpeluh ketiak?

Jika anda membaca artikel ini maka anda mungkin mengalami ketiak berpeluh dan anda mungkin tertanya-tanya bagaimana untuk menyembuhkan ketiak berpeluh. Peluh berlebihan di ketiak anda adalah masalah biasa yang memberi kesan kepada ramai orang di seluruh dunia.

Kebanyakan orang tidak akan mengaku mempunyai masalah ini kerana malu yang berkaitan dengan masalah itu. Anda juga mungkin mengalami tompok peluh membangun pada pakaian yang anda pakai dan terdapat juga perkara bau yang tidak menyenangkan yang orang lain mungkin notis.

Peluh berlebihan di ketiak anda disebabkan oleh kelenjar peluh yang terlalu aktif. Anda perlu ingat berpeluh itu adalah proses biasa yang berlaku dalam usaha untuk badan kita untuk mengawal suhu badan kita.

Peluh berlebihan boleh berlaku pada tangan, muka dan kaki, namun kawasan yang paling biasa bagi masalah ini berlaku adalah di bawah ketiak kita. Keadaan ini memberi kesan kepada lebih daripada 3% daripada penduduk Amerika.

Terdapat pelbagai cara untuk menyembuhkan ketiak berpeluh, rawatan yang anda pilih mungkin akan bergantung kepada berapa banyak wang yang anda ada kerana kos rawatan tertentu boleh berubah-ubah secara mendadak. Cara yang paling murah dan paling mudah untuk mengubati ketiak berpeluh adalah dengan menggunakan deodoran yang kuat, ini biasanya hanya boleh didapati pada preskripsi. Walau bagaimanapun beberapa orang telah melaporkan bahawa deodoran ini hanya menawarkan penyelesaian sementara kepada masalah ini.

Satu lagi cara untuk menyembuhkan ketiak berpeluh adalah untuk menyedari kepentingan diet anda. Anda harus mengelak daripada semua makanan pedas dan juga kajian telah mendapati bahawa jumlah yang tinggi kafein juga dikaitkan dengan ketiak berpeluh.

Anda perlu mendapatkan ke dalam tabiat bercukur ketiak anda dengan kerap untuk menyingkirkan mana-mana bakteria yang mungkin ada pada rambut dan menyebabkan peluh berlebihan anda.

Walaupun ada juga prosedur pembedahan yang lain yang boleh dibawa, ini cenderung untuk menjadi sangat mahal dan tidak selalu berkesan supaya ia adalah yang terbaik untuk menyembuhkan tapak tangan berpeluh menggunakan ubat semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar