Senin, 09 November 2015

Cara Berhenti Keadaan Hiperhidrosis?

Cara Berhenti Keadaan Hiperhidrosis?

Sesiapa yang mengalami keadaan ini akan ingin tahu bagaimana untuk menghentikan hiperhidrosis. Terdapat beberapa ubat semula jadi yang anda boleh cuba yang dikenali untuk menghentikan keadaan ini. Sudah tentu ada satu perkara yang anda perlu ingat dan itu adalah bahawa tidak semua remedi yang akan bekerja untuk anda.

Sebelum anda boleh tahu mengenai cara-cara untuk menghentikan hiperhidrosis anda perlu tahu apa keadaan ini. Keadaan ini adalah apabila anda mengalami peluh berlebihan. Ini bermakna bahawa anda sedang berpeluh lebih daripada yang diperlukan untuk purata kawalan suhu badan. Keadaan ini boleh menjadi umum atau setempat tetapi tempat yang paling berkemungkinan terjejas, tangan, kaki, ketiak dan pangkal paha kerana mereka mempunyai kepekatan terbesar kelenjar peluh.

Sekarang anda tahu sedikit tentang keadaan ia adalah masa untuk mengetahui tentang ubat rumah semula jadi yang pertama. Cuka sering digunakan dalam rawatan rumah dan boleh membantu dengan hiperhidrosis. Campurkan 2 sudu cuka dengan 2 sudu teh madu dan menelan setengah jam sebelum makan atau selepas makan tiga kali sehari. Anda juga boleh sapu cuka epal cider atau cuka putih di ketiak anda untuk menghentikan bau dari berpeluh.

Jus tomato adalah satu lagi bahan yang boleh digunakan sebagai ubat untuk penyakit ini. Ia adalah dinasihatkan bahawa anda minum segelas segar, sebaik-baiknya buatan jus tomato setiap hari selama seminggu dan kemudian secara berkala selepas itu. Ramai orang mendapati bahawa mereka melihat hasil daripada ini dalam masa beberapa hari.

Sesuatu yang mungkin kelihatan agak pelik untuk membantu dengan berpeluh berlebihan kentang. Untuk menggunakan sayur-sayuran ini sebagai ubat anda hanya perlu memotong mereka pada separuh dan kemudian gosok kentang dipotong pada kawasan yang terjejas. Ini mungkin kelihatan sedikit pelik tetapi terdapat ramai orang yang mempunyai kejayaan besar dengan ubat ini.

Bagaimana untuk menghentikan hiperhidrosis adalah soalan yang sesiapa sahaja yang mengalami ini akan ingin tahu jawapannya. Terdapat banyak remedi rumah semula jadi yang boleh anda gunakan. Ini termasuk menggunakan tomato, kentang dan cuka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar